יש לא מעט בעלי עסקים שרק התחילו את דרכם המקצועית בענף שיכול להיות תחרותי במידה רבה או במידה פחותה לנגד ענפים אחרים בתחום המסחרי, ועדיין אינם בקיאים בכללי המשחק שמסייעים לכל עסק קטן לבסס את השורשים שלו עמוק באדמה העסקית ולקדם בכך את העסק עוד ועוד קימה בהצלחה מרובה.

אחת הפעולות אותן מבצעים גופים מסחריים מידי פעם בפעם הוא העברה של תשלום ללקוחות פרטיים, שלרוב תשלום זה יתקבל על גבי צ'קים שהם לא ניתנים לגבייה במזומן אלא מגיעים בתור שיקים דחויים. לא רבים יודעים כי אפשרי לבצע ניכיון שיקים פרטיים מבלי להמתין עד אשר יגיע הכסף אל החשבון.

איך מבצעים ניכיון שיקים פרטיים

מלבד אנשי עסקים אשר מקבלים לידם צ'קים דחויים שאיתם הם צריכים לתפעל את העסק בצורה הכי נכונה מבחינה עסקית, ישנם מצד שני אנשים פרטיים אשר מקבלים צ'קים מסחריים אשר אותם הם רוצים להפקיד אל החשבון שלהם מבלי להמתין תקופה ארוכה עד שיגיע סוף סוף התאריך המיוחל של הפקדת הצ'ק. האלטרנטיבה להמתנה עד לתאריך ההפקדה שרשום על גבי הצ'ק היא פעולה דומה לזו שמבצעים בעלי עסקים – פנייה אל חברת ניכיון שיקים אשר מבצעת גם פעולה של ניכיון שיקים פרטיים עבור לקוחות פרטיים שקיבלו מגוף מסחרי כזה או אחר צ'קים דחויים.

ניהול כספים בצורה נכונה

אחד הדברים שממנו חוששים בתי עסק רבים הוא העניין של קבלת צ'קים מלקוחות, ובצדק, הרי ישנם לא מעט אנשים שמעניקים צ'קים שהם יודעים במידה רבה או מועטה כי הם יחזרו בשל חוסר כיסוי מספק ועדיין נותנים את הצ'קים הללו תמורת מוצר או שירות שהם קיבלו ללא כל בעיה. בעל העסק מצידו נותר עם חתיכת נייר שאותה הוא לא יכול גבוהת מלבד הניסיון לרדוף אחרי בעלי אותם צ'קים בניסיון לקבל תמורה כספית.

הפיתרון הראשון הוא שימוש במערכת שבודקת את תקינות הצ'קים ובכך אפשר להזמין לקוחות גם על מנת לבצע עסקאות בצ'קים ובכך להעניק את השירות הטוב ביותר מול העדפות אישיות שקיימות אצל לא מעט לקוחות, מצד שני עבור צ'קים דחויים עולה בעיה של קבלת כסף מזומן שהיא חשובה מאוד לכל עסק ובפרט לעסק שרק מתחיל את דרכו העסקית. מה הפיתרון השני? שימוש בשירותי ניכיון שיקים פרטיים שמאפשר קבלת התקבול הכספי מבלי להמתין לפירעון של צ'קים אלו.