כל מי שמחזיק ברשותו רכב, בין אם הוא נהג יחיד עליו ובין אם יש מספר נהגים שמשתמשים בו, צריך לקחת בחשבון שבמהלך השנים בהן הרכב יהיה בשימוש על ידו או על ידי אחרים, ישנם סיכונים שצריך להתייחס ולהיות מוכנים אליהם. סיכונים שעלולים להוביל להוצאות משמעותיות בהמשך. 

לכן, המדינה מחייבת את בעל הרכב לרכוש ביטוח חובה אשר יספק הגנה במקרים בהם הוא יהיה מעורב בתאונת דרכים ויגרום לפגיעה פיזית ו/או נפשית בנהגים, נוסעים, הולכי רגל או גורמים אחרים. המדינה איננה רוצה להשאיר בידיי הנהג את האופציה לבחור האם להגן על עצמו מפני סיכון זה, אלא מחייבת אותו לנהוג כך. 

לעומת זאת, בעל הרכב צריך להחליט האם להגן על עצמו מפני תביעות רכוש של צד ג', בגין נזקים שעלולים להיגרם לרכב או רכוש של אדם אחר שנפגע בתאונה. נניח ובעל הרכב או אחד מהנהגים המצוינים בפוליסה גרמו נזק לרכוש של גורם מסוים או לרכב של אדם אחר, אזי שביטוח צד ג' יאפשר לו לכסות את הנזקים והוא לא יצטרך לשלם את מלוא הסכום מכיסו. על מנת להימנע ממצב זה, הוא צריך לרכוש פוליסת ביטוח צד ג'. 

באופן טבעי ביטוח צד ג' משתלם מאחר וזה חוסך מבעל הרכב מצב בו הוא יצטרך לשאת בכל ההוצאות בגין נזק כזה או אחר שנגרם לרכב או לרכוש של התובע. הוא יוכל לפנות אל חברת הביטוח והיא תכסה את עלויות התביעה, בהתאם לתנאי הפוליסה כמובן, בין אם זה באופן מלא ובין אם זה באופן חלקי. כך הוא לא יצטרך להתמודד עם ההשלכות הכלכליות של התביעה בעצמו. 

על מנת לרכוש ביטוח צד ג' משתלם, ניתן לפנות אל אתר Wobi, לקבל הצעות מחברות ביטוח שונות ולעשות השוואה ביניהן. בצורה כזו, ניתן לבחור את הפוליסה המשתלמת, בין אם זה מבחינת תנאים ובין אם זה מבחינת עלויות. כך בוחרים את הפוליסה הטובה ביותר. 

כיצד עושים את זה בצורה נכונה?

ראשית, חשוב מאוד ללמוד ולהכיר היטב את הנושא של ביטוח צד ג'. מה הוא כולל, באילו תנאים, על פי אילו מאפיינים חברת הביטוח קובעת את תנאי הפוליסה. בצורה כזו יהיה הרבה יותר נכון לבחור בסופו של דבר את הפוליסה בצורה משתלמת. 

שנית, יש לבחון אילו כיסויים מכסה ביטוח צד ג', ואז כל בעל רכב יכול לעשות את השיקולים שלו האם באמת משתלם לו לרכוש את הפוליסה או שמא, הוא מעדיף לקחת את הסיכון ולא לרכוש את הפוליסה. ישנם נהגים מספיק זהירים, שמוכנים "להמר" שהם לא יגיעו למצב בו יגרמו נזק לרכב או רכוש של אחרים.