המחשבה הראשונה שעולה כשנקלעים לחובות עמוקים מול הבנק היא שזו דרך ללא מוצא. אך תתפלאו לשמוע כי ישנה דרך מוצא, ולפעמים אף יותר מדרך אחת. העובדה בשטח היא שלרבים מאיתנו קיים חוב לבנק, ואין זה משנה אם זה נגרם בשל חוסר מודעות פיננסית, התנהלות כלכלית לוקה בחסר, פזרנות, חוסר אחריות או שילוב של כמה מהסיבות הללו, מאחר שכשהבעיה והחוב מגיעים לרגע הקריטי, רובנו לא יודעים כיצד להתמודד עם הבעיה.

חוב לבנק מאפשר לו לפעול בכל דרך חוקית העומדת לרשותו על מנת להגיע למצב בו החייב יכסה את חובו. בפני הבנק עומדות האפשרויות הבאות כדי לגבות את החובות:

  • פתיחה בבקשה להליכי פשיטת רגל
  • ניתן למנות כונס נכסים ולהיכנס להליך של פירוק חברות כאשר מדובר בחברה
  • הגשת תביעה כנגד החייבים
  • פתיחת תיק בהוצאה לפועל שבמסגרתו ניתן לפעול בהליכים כמו הוצאת צווי עיקול וצווי מניעת יציאה מהארץ כלפי החייב

מאחר והבנקים מודעים לכך שיש קושי רב לאנשים להחזיר את החוב, ושלאנשים החייבים אין את היכולות הפיננסיות כדי לכסות את חובותיהם, הבנקים יהיו פתוחים פעמים רבות למשא ומתן כדי להגיע להסדר החוב עימו. על ידי הסדר חוב עם הבנק, יוכל הבנק להעלות את הסיכויים שהוא יקבל לפחות חלק מהחוב בחזרה, והבנק גם יוכל להימנע מכל הבירוקרטיה והמורכבות הכרוכה בפנייה להליכים משפטיים.

כדי להגיע להסדר החוב מול הבנק ניתן להשתמש בשתי דרכים למשא ומתן. הראשונה היא באופן עצמאי על ידי משא ומתן ישיר עם נציג הבנק. הדרך השנייה והמומלצת כדי להגיע להסדר חוב עם הבנק היא באמצעות סיוע של איש מקצוע שייצג את האינטרסים של החייב בתהליך מול הבנק. עורך הדין ישמש כנציג מטעם החייב וינהל את ענייניו מול הבנק או מול עורכי הדין של הבנק. בכל אופן, תהיה הדרך אשר תהיה, הדבר החשוב ביותר הוא לא להזניח את החוב. התעלמות מהחוב לא מעלימה אותו, אלא הופכת אותו רק לגדול ולבעייתי הרבה יותר. אם אתם בעלי חוב, החלו בהקדם בתהליך של הסדרת החוב כלפי הבנק.