בשנים האחרונות, ניתן להבחין בעסקים רבים אשר נסגרים מדי שנה ובמקומם נפתחים עסקים חדשים , כאשר סגירתם של עסקים רבים נובעת לרב מפעילות וניהול לקוי של העסק אשר מובילים בסופו של יום "לקריסה" כלכלית של העסק ולסגירתו.

כולנו יודעים שפתיחה של עסק והצלחתו של עסק קיים מבחינה כלכלית אינה משימה פשוטה ואף מורכבת המחייבת התייחסות למספר פרמטרים חשובים אשר יובילו בסופו של דבר לשמירה כלכלית של העסק הנפתו וצליחתו.
על כן, כל עסק בראשית דרכו או כל עסק קיים צריך להציב לעצמו יעדים ועליו להתנהל בצורה מחושבת וקפדנית על מנת לפרוח ולהצליח ולשמור על כלכלה רווחית .
בראש ובראשונה יש להגדיר לעצמכם את חזונכן ואת מטרת העסק ורק לאחר מכן להגדיר את היעדים להשגת המטרות ולהגשמת חזונכם הן באמצעות תכנון אסטרטגי נכון ומכוון, והן ע"י הגדרת הפעילויות היומיומיות על פי סדרי עדיפויות ועוד.
 

יתרה מכך, להימצאותם של מוצרים תקינים חשיבות מכרעת בכל הנוגע לשמירה על כלכלת עסק תקינה, שכן כל עסק העוסק במכירה ובשיווק של מוצרים צריך להביא בחשבון את המוצר הרווחי ביותר עבור העסק ונוסף לכך לדאוג ולהתמקד במלאי של מוצרים בעלי דרישה וצריכה מוגברת על פני מוצרים שוליים אשר תרומתם לרווחיות העסק היא נמוכה וחסרת משמעות.
כמו כן, ישנה חשובות רבה בניהול דוחות וחשבוניות של העסק על ידי הנהלת חשבונות מקצועית, שכן ניהול העסק וחשבונות בצורה תקינה ומבוקרת יאפשר לכם להיות מעודכנים בכל המתרחש בעסק שלכם מבחינה כלכלית בכל רגע וזמן נתון, תוכלו לדעת ולהבין את גובה ההוצאות וההכנסות שלכם, לבקר ולהתייחס לנתונים בהתאם,.
כמו כן, ניהול שוטף ותקין ומעקב אחר התזרימים, ההוצאות וההכנסות ימנעו מצבים לא נעימים מול רשות המיסים ואף ימנעו מצב בו העסק מסיים את דרכו מוקדם מהצפוי.
כלל נוסף וחשוב אף הוא לשמירה על כלכלת עסק תקינה הוא ניהול תקין של המלאי וביצוע ספירת מלאי שנתי. שכן כל עסק גדול כקטן על מנת להתנהל באופן מבוקר ומחושב ולהתייעל מבחינה כלכלית נדרש לנהל את המלאי בצורה נכונה וקפדנית.
כיום הדרכים לניהול תקין של המלאי הם רבים ומגוונים , כאשר השימוש במחשבים לצורך ניהול מלאי הוא הנפוץ ביותר, שכן ניהול מלאי ממוחשב מספק לכם פתרון יעיל, נוח וזמין, המקל על האופן ביצוע העבודה ועל התנהלות תקינה של העסק.
שימוש בניהול מלאי ממוחשב ימנע מכם אגירה מיותרת של מוצרים ואף ימנע מצבים של מחסור במוצרים.
יתרה מכך, שימוש בניהול מלאי ממוחשב מקל באופן ניכר על ספירת המלאי השנתית של העסק, פעולה המציגה את הנתונים הכלכליים של העסק, הכנסות מול הוצאות רווחים מול הפסדים.
ישנם מספר דרכים מקובלות לספירת מלאי, אשר הדרך הנהוגה כיום הנתפסת כשיטה יעילה, מהירה ונוחה היא שימוש במסופונים או באמצעות קורא ברקוד, בהם העובדים סורקים את הברקוד שהוא למעשה המספר הקטלוגי המוטבע על המוצר והזנתו למערכת הניהול הממוחשבת.